23. 3. 2020

Otázky a odpovědi kolem nemoci Koronavirus Covid19

Nejčastější otázky a odpovědi související s onemocněním koronaviru Covid19. Snažíme se zachytit Vaše nejčastější dotazy a problémy a jednoduchou formou na ně odpovídáme. Prosím dříve, než nám zavoláte nebo napíšete e-mail, přečtěte si jednotlivé otázky a odpovědi. Často tak získáte informace mnohem rychleji.

Mnoho informací najdete také v našem článku Koronavirus a cestování.

Je jasné, že se na zájezd nepojede. Chci vrátit peníze za zájezd...
Každý má na vývoj situace kolem cestování nějaký názor. Někdo odhaduje, že se do zahraničí nepojede několik let. Někdo si zase myslí, že se situace vyřeší během několika měsíců. Nikdo z těchto lidí však neví, jak to bude ve skutečnosti. Ani my to nevíme. Nesnažíme se ani nic odhadovat, předpovídat nebo si myslet. Naše cestovní kancelář jedná až na základě stanovených skutečností. Nejsme tedy v březnu schopni odhadnout, jaká bude situace v červnu. To znamená, že v březnu jednáme tak, jako bychom na zájezd v měsíci červnu měli vyrazit. Teprve v průběhu měsíce května, případně začátkem června budeme mít tolik informací od našich vládních činitelů, že budeme schopni rozhodnout o konání či zrušení zájezdu. Klientům, kteří mají vlastní názor a odhadují situaci jinak nabízíme dvě možná řešení:

  • stornovat svou rezervaci - v takovém případě jejich storno podléhá stornovacím poplatkům podle Všeobecných smluvních podmínek
  • počkají na rozhodnutí cestovní kanceláře - bude-li se zájezd konat, mohou se zájezdu zúčastnit, nebude-li možné, aby se zájezd konal, pak akci zruší cestovní kancelář a klientovi bude nabídnut jiný termín, nebo možnost vrácení peněz v plné výši.

Plánuji zrušit svou účast na zájezdu, budu platit stornovací poplatky ?
Vše bude záležet na tom, za jak dlouhou dobu se zájezd plánuje konat. Pokud se budeme rozhodovat v měsíci březnu ohledně zájezdu v březnu, pak s největší pravděpodobností zrušíme zájezd sami a stornovací podmínky platit nebudou. Pokud se budeme v měsíci březnu rozhodovat ohledně zájezdu na září, pak ano, budou Vám odečteny stornovací poplatky.

Mám zakoupený zájezd s CK FRČÍME - bude se zájezd realizovat ?
Netroufáme si v současné době odhadnout, který zájezd bude možné realizovat a který nikoliv. Jsme nyní vázání rozhodnutím naší vlády, které se mění každým dnem či týdnem. Nikdo neví, co bude za týden, natož za měsíc, natož za několik měsíců. Zájezd budeme realizovat v případě, že to bude zákonem povoleno a v případě, že budeme přesvědčeni, že je to pro naše klienty bezpečné a bezproblémové.

Hrozí, že CK FRČÍME zkrachuje, když se teď nikam nemůže jet ?
Bude-li omezení cestování trvat řádově v měsících, necítíme se být situací ohroženi. V případě, že by situace měla trvat několik let, budeme nuceni pozměnit naši nabídku. V žádném případě nejsou ohroženy Vaše finanční prostředky, které jste nám již za zájezd uhradili. Jsou bezpečně uloženy na našich účtech. Současně s provozem cestovní kanceláře máme další podnikatelské aktivity, které jsou i v době konání krize výdělečně činné. Naše cestovní kancelář je také pojištěna proti úpadku u pojišťovny Union.

Blíží se splatnost doplatku druhé poloviny zájezdu - máme ji vůbec platit ?
S doplatkem zájezdu je možné v těchto dnech posečkat až do doby, kdy bude jisté, že se bude zájezd realizovat, což může být i jen několik dní nebo týden před odjezdem. Vaše peníze pro rozhodnutí o konání zájezdu nepotřebujeme. Budete vyzváni k doplatku zájezdu až ve chvíli, kdy bude jisté, že zájezd bude možné uskutečnit. Doplatky zájezdů měsíc před odjezdem nám tedy v tuto chvíli nemusíte posílat.

Stornoval jsem zájezd před několika dny nebo týdny a zájezd se nakonec nekonal. Mám nárok na vyplacení stornovacích poplatků ?
Bohužel nikoliv. V době, kdy jste zájezd stornovali nebylo jisté, zda se zájezd uskuteční či nikoliv. My jsme nuceni v těchto dnech značně riskovat a rozhodovat až na poslední chvíli. Riskujeme a rozhodujeme, zda také našim dodavatelům ubytování, dopravy, stravování a jiných služeb zaplatíme a kdy. Storno poplatkem přenášíme část rizika na naše klienty, kteří svým stornem ohrožují realizovatelnost zájezdu. Storno nedoporučujeme. Vyčkejte až na naše rozhodnutí o konání zájezdu. Tím se odpovědnosti za storno zbavujete a přenášíte ho na nás. Díky tomu o stornovací poplatek nepřicházíte.

Jaká výše stornopoplatků je pro mne nejvýhodnější ?
Základní stornovací poplatek činí 10 % z celkové ceny zájezdu - bez příplatků (např. za nástupní místo, kajutu na trajektu, apod.), minimálně však 1.000 Kč. U menších zájezdů s nižší cenou počítáme jen 10 % bez minimální sazby 1000,- Kč. Tento poplatek platí až do doby 50 dní před odjezdem na zájezd. Z toho důvodů je nejlepší si termín padesáti dní poznačit do kalendáře a se stornem počkat až do poslední chvíle. Jen čas nám ukáže, kudy se bude situace vyvíjet a zda bude vůbec storno nutné. Klientům, kteří jsou přihlášeni na zájezdy v měsíci září a později určitě nedoporučujeme zájezd rušit již v březnu či dubnu. Storno poplatek je stejný až do července či půli srpna, kdy budeme mít mnohem více informací k vlastnímu rozhodnutí ohledně rizika účasti na zájezdu.

Jsem přihlášen na zájezd s leteckou dopravou. Jaké jsou stornovací poplatky ?
V tomto případě máte s největší pravděpodobností již zakoupenou letenku. Ohledně změny termínu či storna jsme tedy i my v cestovní kanceláři závislí na rozhodnutí letecké společnosti. Letecké společnosti informují na svých stránkách pasažéry ohledně možností změny termínu či stornování své letenky. Tyto informace sledujeme za Vás a v okamžiku jejich uveřejnění klienty daného zájezdu informujeme e-mailem.

Jaká je v době karantény nejlepší komunikace s CK ? Nejvhodnější komunikace je v tuto chvíli e-mailem na adrese frcime__at__frcime.cz. V případě nouze je možné volat na telefonní číslo 776 372 463. V běžné pracovní době je dostupná také pevná linka 573 331 473. Omluvte prosím delší čas při vyřizování Vašich e-mailů. Na řadu otázek neexistuje jednoznačná odpověď. Potřebujeme čas na přípravu a zjištění přesných informací. Postupně odpovíme každému z Vás.

E-maily od CK FRČÍME mi nechodí.
Zprávy rozesíláme nepravidelně. Nečekejte novinky ve své schránce každý den. Zprávy posíláme, až jsou jasně zveřejněny, odsouhlaseny, až máme jejich realizaci skutečně potvrzenou. Nepodléháme panice ani falešným zprávám z Facebooku či internetu. Naše zprávy tedy mají oproti televizi a internetu jisté zpoždění. Doporučujeme zkontrolovat, zda je naše adresa frcime@frcime.cz uložena v adresáři Vašeho e-mailového klienta. Jedině tak Vám nebudou naše zprávy padat do složky SPAM nebo hromadná pošta. Zkontrolujte také, zda jste se z odběru novinek neodhlásili. Znovu přihlásit se můžete zde.

Mohu přijít řešit storno zájezdu do kamenné prodejny ?
Ne toto bohužel není v současné době možné. Naše kamenná pobočka je pro veřejnost uzavřená. Pracujeme online. Vaše e-maily čteme a reagujeme na ně v rámci home office. Některá naše telefonní čísla mohou být během dne nedostupná.

Je možný přesun již zakoupeného zájezdu na jiný termín ?
Ano, přesun již zakoupeného zájezdu na jiný termín je u nás možný bezplatně na základě Vaší písemné žádosti e-mailem.

Je možný přesun již zakoupeného zájezdu na jiný zájezd ? Ano, přesun již zakoupeného zájezdu je možný i na jiný zájezd. Přesun je zdarma. Rozdíl v ceně je nutné doplatit. V případě, že cena nového zájezdu je oproti původnímu zájezdu nižší o více než 10 %, vztahují se na původní zájezd storno poplatky. To neplatí, pokud se vyčerpá celá zaplacená záloha původního zájezdu na nákup většího počtu osob nového zájezdu. Např. poukaz Sardinie na kole v hodnotě 14900 Kč je možno bezplatně vyměnit za čtyři poukazy v hodnotě 3900,- Kč jiného zájezdu. O změnu je nutné zažádat písemně e-mailem.

josef-kretinsky
Autor:
Josef Křetinský